wtorek, 29 marca 2016

Jubileusz







Ten jubileusz, tzn. 95 rocznica urodzin Wasilja Smysłowa ma dla mnie znaczenie szczególne. Zbiór partii tego wspaniałego szachisty był drugą książką , która została przeze mnie przestudiowana. 
Znalazłem ją w bibliotece mojego trenera Witka Balcerowskiego i pożyczyłem na dłuższy czas.
Papier był już nieco wyblakły ale ważne były zapisy partii i oczywiście komentarze. Zwłaszcza, że książek szachowych wówczas praktycznie nie było..






Poniższa gra otwiera zbiorek partii, którego okładkę widzimy na skanie. I nie przypadkowo! 
Rozegrał ją czternastoletni szachista! Aż trudno uwierzyć.
Wykorzystałem komentarze Smysłowa z w/w książki.







1 komentarz:

  1. Czemu wciąż występuje " pewien blog"? I czy jest sens tym się zajmować? Wielu szachistów nabrało się na ten wątpliwej wartości "żart".Jad leje się tam przy każdej nadarzającej się okazji więc był czas przywyknąć. Czy nie lepiej skupić się na szachach w aspekcie , który proponuje od pewnego czasu na blogu?

    OdpowiedzUsuń