środa, 10 czerwca 2015

Bezkompromisowi





 


Partia Larsen-Korcznoj , która prezentuję wywarła swego czasu na mnie olbrzymie wrażenie. Komentarze robione na gorąco w jednym z czasopism rosyjskojęzycznych nie oddawały dramaturgii wydarzeń. Nie bardzo wiedziałem jak to wszystko się działo .Nie byłem w stanie sam ocenić niuansów tego pojedynku .Walka, niedokładności i błędy Jednak jest to naturalny obraz w takim przypadku.
Nie tak dawno wróciłem do tej partii, gdzie element sportowy był niezwykle ważny .Młodzi ludzie mogą się uczyć jak grać bezkompromisowo studiując takie pojedynki.
Swego czasu bardzo jeszcze młody Svidler po przegranej z Korcznojem powiedział "Wiktorze Lwowiczu gdybym miał czapkę to zdjąłbym ja przed Wami"
Larsenowi także nie można odmówić odwagi . Takie pojedynki zapadają głęboko w pamięć i warto do nich wracać.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz